|
1. Auros Vartuose „VEIDAS VIEŠPATIES LANGE“ nuo birelio 22 d. 2. Katedroje „LIGONI PAGUODA“ liepos 6 – rugpjio 15 d. 3. Bernardinuose „ESU MAYT SIELA“ liepos 6 – rugpjio 3 d. 4. Šv. Ignoto Vilniaus gulos banyioje „SKAMBANTIS ANTPETIS“ liepos 9–31 d.
„Koks graus – tas paaukimas, kurio tikslas – sieloms drusk isaugoti!“ I v.Teresls dienoraio
„Druska – geras daiktas, bet jeigu ji nustot srumo, Kuo j pasdysi? Ji nebetinka nei dirvai, nei mlui, o imetama laukan. Turkite savyje druskos, ir taikiai sugyvenkite tarp savs...“ Lk 14,34 , Mk 9,50
SIELOMS DRUSKA
Gyvename laike, kai Paaukimas ir pasiventimas tampa nebe klausimais. Klausimas – koki nauding profesij, koki aktuali specialyb pasirinkti, o nebe – kuo gi A – galiau kitiems pasitarnauti. Taigi, ar begalime mes, iandienos mons – bebti kam nors naudingi – negu sau patiems? Naudingi, reikalingi, svarbs, doms? Ar begalime – savo sielomis beusdyti – nors k, ar begalime - kvpti kit mog – usidegti, pasivsti, dirbti sykiu ir ivien?
Taigi, Teres Marija Marten, penkiolikmet mergait – tiek aikiai girdjo savo paaukim, kad turjo atkaklumo – per pusantr met – dusyk sulaukti primimo pas tuometin popiei Leon XIII, ir bti trimis metais anksiau nei leidia Banyios kanonas – 15 met priimtai vien grieiausi – Karmelio vienuolyn! Taip, ji nugyveno trump, devyneri met vienuolin gyvenim, greitai ugeso, ualsinta to meto dusulio – diovos, taiau paraiusi vos vien, 300 psl. autobiografin knyg - „Vienos sielos istorija“, tapo viena i 3 Katalik banyios moter ir viena i 33 vis Banyios mokytoj!
Kas gi tas ventumas? Ar isilavinimas? Ar inojimas? Ar galjimas? Šiandienos visa paralyiuojanti liga yra bevalyst: nereikalingumas niekam kitam, net sau paiam. Šv.Teress pavyzdys byloja, kad reikalingu bti – reikia Trokti. Ne tavs turi „reikti“, bet tai Tu – turi norti, turi trokte, dusdamas trokti – bti Reikalingu! Šventoji per tuos trumpuius dien poiriu, bet labai ilgus kani ir mini vilgsniu metus – savyje suadino tok ventumo ilges ir trokul, kuris neugeso ir nenurimo – per 111 met! Tai k gi ji nuveik, 24 met mergaiiuk!? O gi mokjo nepaprastai melstis. Šiandienos mogui – net nelabai suprantama, k ia reikia „gerai melstis“. O visgi – mums tik atrodo, jog jeigu mums kas gerai einasi – tai dl to, kad tai Mes – esame auns! Ir visai ne dl to, jog kakas, kakur tyliai u mus Meldiasi! Kad mintimis paalina klitis, u kuri taip uklitume, kad ir liktume vis aminyb - bekovoj su savo vidaus prieais! Taigi, v.Teres pasjo neregt maldingum, galint pajudinti kalnus, galint gydyti ligas ir grinti jgas. Pagal Banyios tradicij, ventumas pasveriamas antgamtiniais reikiniais, atliepianiais ms maldas. Paprastai, leidiama praeiti 50 met po ventojo mirties, ir turi pasitvirtinti bent du stebuklai – nepaprasti igijimai ar mald isipildymai. Taiau v.Tereslei – nereikjo laukti 50 met: per 27 metus po jos mirties vyko vir 25.000 stebukl, tame tarpe ir praregjim. Praregjim toki ryki – kaip visiems inomos, taiau nedaugeliui inomos, kad aklos gimusios – prancz dainininks Editos Piaf praregjimo, besimeldiant prie ventosios palaik.
Keletas odi apie Šventj – ir Fotografij. Fotografija jau taip augo ms kasdienyb – kad beveik n nemstome, o kokia Vaizdo ilikimo prasm? Ar tik, kad nepamirtume Savs? Savo groio? Jaunysts? Kad Mintume? Atmintume? mintume? 1890-siais Fotografija buvo didelis turtas, todl Marten eimos Teresls sesers Celinos vienuolynan atsineti – ranka rayta Biblija, ir fotoaparatas buvo didiulis kraitis. Ir tai, prajus imtmeiui - tapo dar akivaizdiau, jog joks kitas mogaus rank krinys – neisaugo taip nuostabiai mogaus atminties ir dvasios – kaip Fotografija. Kaip nuostabu, kad turime isaugotus gyvus Šventosios atvaizdus! Jos sesuo Celina yra padariusi 56 Teresls fotografijas, i kuri ilikusios yra 23. Tris i j – matome parodoje: 20-mets Teress Karmelio vienuolyne (1893), Seser karmelii - skalbiani (1895) ir Teresls, aminam umigusios – glse (1897). Kitas – pamatysime fotofilme „Maloni litis“. Jos parengtos padedant Teresls kelions Lietuvoje vadovui Liutaurui Serapinui.
U ios parodos atsiradim dkingas Kauno Dails galerijos „Aukso pjvis“ vadovei Lolitai Vyintienei, Panevio Petro ir Povilo banyios kunigams ir parapijieiams, Auros Vart kunigui ydriui, gulos banyios kunigui Rimui Venckui, Bernardin klebonui Arnui Pekaiiui, Katedros klebonui Riardui Doveikai, biiuliams – Sigutei Dabulskytei, Dariui Kerui, Vitalijai Vasiliauskaitei, Ramintai Daukaitei, Eglei Genytei, Dainiui Butautui, Nijolei Stunskaitei, Vidai Grigalinaitei bei Vaivai Šekeviitei. Bet labiausiai dkui u berib kantryb monai Dianai, taip pat Mamai, broliui Vidmantui - be kuri nuolatinio palaikymo, paramos ir tikjimo - niekada nebiau igals ubaigti io darbo.
Taip pat dkoju daugybei matom ir nematom tikinij, kurie meldsi u mane visuos iuos 14 mnesi – nuo pirmos Teresls relikvij lydjimo dienos iki paskutins parod parengimo dienos. Ai visiems, ir kiekvienam.
fotografas Juozas VALIUŠAITIS |